Grupa Biedronki

III grupa 5-6 latki
oddział przedszkolny ,,0″

Grupa „Biedronki” 5-6 latki zerówka, to najstarsza grupa w przedszkolu. Większość zespołu to 6-latki, które w ciągu całego roku będą aktywnie przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci będą poszerzać  wiedzę , rozwijać swoje umiejętności. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb.

mgr Agnieszka Zarzycka

Nauczyciel

mgr Monika Wilk

Nauczyciel

informacje dla rodzicow

Informacje dla Rodziców

informacje dla rodzicow
podstawa programowa

Czego się uczymy

MAJ

TEMATYKA:                                                                            

KSIĄŻKA-MÓJ PRZYJACIEL”

-„BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY”

– „RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA”

– „ JA I MOI BLISCY”

 

 

– Wprowadzenie pojęcia: „wiedza” rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka. Poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy.

– Wprowadzenie i tworzenie pojęć: „księgarnia”, „antykwariat”-Wskazywanie podobieństw i różnic pomiędzy nimi. Tworzenie formy męskiej i żeńskiej od nazw zawodów.

-Poznanie procesu tworzenia książki. Uświadomienie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich. Uświadomienie roli biblioteki jako miejsca rozwijania swoich zainteresowań i zdobywania wiedzy; możliwości poznawania tekstów literackich(książka papierowa, e-książka, audiobook). Poznanie pracy pisarza i poety

– Wprowadzenie pojęcia: „legenda”-Różnicowanie prawdy i fikcji w tekstach literackich; odróżnianie baśni od legendy.

– Wprowadzenie pojęcia: „rodzina”, „dom”-rozumianego jako wartość; kształtowanie postaw prorodzinnych. Podkreślenie wspierającej roli rodziny. Uświadamianie znaczenia rodziny  i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami. Rozwijanie słownika czynnego poprzez wprowadzenie pojęć:  „kuzyn”,  „kuzynka”, „ciocia”, „wujek”. Rozwijanie przedsiębiorczości podczas planowania i przygotowywania uroczystości na „Dzień Rodziny”.Stwarzanie możliwości do wspólnego spędzania czasu rodziców i dzieci.

– Wprowadzenie pojęcia: „szczęście” rozumianego jako odczuwanie radości z życia. Uświadamianie roli emocji u człowieka i różnych stanów emocjonalnych.

– Wprowadzenie liczby i cyfry: „0”, „10”- Rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych. Doskonalenie umiejętności kodowania i dekodowania informacji.

Rozwijanie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania oraz zapisywania czynności matematycznych za pomocą cyfr i znaków.

– Zapoznanie z literami: „Ł – ł”,  „H – h”. Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.

– Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania ruchów precyzyjnych. Poznanie możliwości wykorzystania różnych technik plastycznych do wykonywania prac manualnych. Rozwijanie umiejętności komponowania elementów; rozwijania kreatywności podczas tworzenia. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej podczas rysowania po śladzie, kolorowania, prób pisania liter i cyfr.

– Rozwijanie umiejętności wyczuwania przestrzeni podczas zabaw ruchowych, rytmicznych.

– Kształtowanie wrażliwości muzycznej na barwę dźwięku i rytm. Doskonalenie umiejętności wokalnych  i tanecznych, poprzez śpiew zbiorowy piosenek związanych z aktualną tematyką; estetyczne wykonywanie ruchów tanecznych do poznanych tańców.

 

Piosenki, których się uczymy:

 

Piosenka: „Dla Mamy i Taty”

  1. Kochana mamusiu w ten radosny dzień

Wszystkie Twoje troski niech odejdą w cień

Kochana mamusiu, tak tulę Cię

Będziemy świętować dziś Twój dzień.

Ref: Dzisiaj miłość wyrażamy

jak bardzo Ciebie kochamy.

Mamo, mamo kocham Cię

i serduszko daję swe – 2x

  1. Kochany tatusiu życzymy Ci

By szczęśliwe były nasze wspólne dni.

Kochany tatusiu podziękować chcę

za każdy spędzony z Tobą dzień.

Ref: Ref: Dzisiaj miłość wyrażamy

jak bardzo Ciebie kochamy.

Tato, tato  kocham Cię

i całuski Tobie ślę – 2x

  1. Jak każdego roku dzisiaj nadszedł czas

że wszyscy śpiewamy jak kochamy Was.

Miłością bez końca, wielką niczym świat

Kochani rodzice, żyjcie nam 100 lat!

Ref:Dzisiaj miłość wyrażamy

jak rodziców swych kochamy

Mamo, tato  kocham Was

Z Wami mam wspaniały czas – 2x

 

„ Mamo- kocham Cię”

  1. Twoja ciepła dłoń- jak podusia

co dzień tuli mnie kiedy jest mi źle.

Mówisz mi, że chcesz dać mi skrawek nieba

Ale mi wystarczy, że…

Ref: Jesteś ze mną mamo

Nie potrzeba więcej nic.

Jesteś moją przyjaciółką

I dziękuję Ci.

Za dobroć, za serce

Za czułe słowa Twe

Mamo kocham Cię – 2 x

  1. Gdy przytulasz mnie -tak mi dobrze

Bo w ramionach Twych mogę schować się

Tyle ważnych spraw mogę Ci powiedzieć

Wiem, że Ty zrozumiesz mnie.

Ref: Jesteś ze mną mamo  – 2x

 

 

 

„ Mój tata wymiata”

  1. Kto najlepsze gry na świecie wymyśla od rana?

Kto tak silny jest, ze górę weźmie na barana?

Kawał świata Ci pokaże, chociaż stoi w korku

I przenigdy nie pozwoli kupić kota w worku.

 

Ref: Mój tata wymiata, gdy się coś zepsuje

Mój tata wymiata, obiad ugotuje.

Klocki LEGO, lalki Barbie- wszystko dobrze zna

Mój tata wymiata, zupełnie jak ja!

 

  1. Dużo wie o dinozaurach,. To mi imponuje

Z moim tatą fantastycznym najlepiej się czuję!

Pracowity i zaradny, taki jest mój tata

Nie, nie kłamię, mówię prawdę mój tata wymiata!

 

Ref: Mój tata wymiata, gdy się coś zepsuje

Mój tata wymiata, obiad ugotuje.

Klocki LEGO, lalki Barbie- wszystko dobrze zna

Mój tata wymiata, zupełnie jak ja!

 

Ref: Mój tata wymiata, gdy się coś zepsuje

Mój tata wymiata, obiad ugotuje.

Klocki LEGO, lalki Barbie- wszystko dobrze zna

Mój tata wymiata, pójdę z nim na koniec świata dziś!

 

 

 

„ Mamo, tato popatrz na to”

 

  1. Mamo, tato, popatrz na to

Jak pięknie klaszczemy

Czy umiecie klaskać tak?

Jeśli tak, to dajcie znak.

 

  1. Mamo, tato, popatrz na to

Jak pięknie tupiemy

Czy umiecie tupać tak?

Jeśli tak, to dajcie znak.

 

  1. mamo, tato, popatrz na to Jak pięknie skaczemy

Czy umiecie skakać tak?

Jeśli tak, to dajcie znak.

 

  1. Mamo, tato, popatrz na to

Jak pięknie śpiewamy

Czy umiecie śpiewać tak?

Jeśli tak, to dajcie znak.

Sala grupy Biedronki

podstawa programowa