Grupa Biedronki

III grupa 5-6 latki
oddział przedszkolny ,,0″

Grupa „Biedronki” 5-6 latki zerówka, to najstarsza grupa w przedszkolu. Większość zespołu to 6-latki, które w ciągu całego roku będą aktywnie przygotowywać się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci będą poszerzać  wiedzę , rozwijać swoje umiejętności. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb.

mgr Agnieszka Zarzycka

Wychowawca

lic. Weronika Materka

Nauczyciel

informacje dla rodzicow

Informacje dla Rodziców

informacje dla rodzicow
podstawa programowa

Czego się uczymy

MARZEC

BLOKI TEMATYCZNE:

– „TAJEMNICE ŚWIATA”

– „WIOSNA TUŻ -TUŻ”

– „NADCHODZI WIOSNA”

– „ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY”

– Wprowadzenie liter: „W-w”; „c-C”, „J-j”. Dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej. Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem, poprzez eksponowanie wyrazów do globalnego czytania związanych z omawianym tematem. Czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.

– Poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego.

– Kształtowanie świadomości ekologicznej, uświadamianie znaczenia wody dla życia                                            i funkcjonowania organizmów żywych.

– Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych; uświadamianie niebezpieczeństw wiążących się z  internetem . Wprowadzenia pojęcia: „sieć internetowa”.
– Uświadamianie znaczenia właściwego odżywiania dla zdrowia.

– Poznanie zawodu rolnika; podawanie nazw narzędzi i maszyn wykorzystywanych przez rolnika                            w pracy. Wprowadzenie pojęć: „sianie” , „sadzenie”.

– Uświadomienie znaczenia roli ptaków dla człowieka; ukazanie sposobów zakładania przez nie gniazd.

– Rozbudzanie zaciekawienia zjawiskami zachodzącymi w świecie przyrody w związku ze wzrostem roślin.

-Wprowadzenie pojęcia „tradycja”rozumianego jako przekazywanie obyczajów, poglądów, wierzeń, sposobów myślenia i zachowania, norm postępowania z pokolenia na pokolenie.

-Poznanie zwyczajów ludowych związanych z Wielkanocą; rozbudzanie zainteresowania najbliższym regionem, jego przeszłością, tradycjami.

 

 

– Dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu w czasie nowej pory roku i przyrodzie budzącej się do życia.

– Utrwalenie kształtów figur geometrycznych, rozpoznawanie kształtu „owalu”.

– Wprowadzenie cyfry 8 i znaku minus.

– Rozwijanie sprawności manualnej i kreatywnego myślenia podczas prac plastyczno-technicznych.

– Rozwijanie wrażliwości słuchowej, możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gry na instrumentach; umiejętności improwizacji utworów muzycznych, integrowania muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych.

W tym miesiącu poznajemy piosenkę:

Piosenka: „Pisanki-kraszanki”

  1. Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
    A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
    Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
    Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

  1. Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
    Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
    Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
    Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali
Wielkanocni goście czasu nie tracili
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

 

Wiersz, pt: „Pracowita wiosna”- M. Witewska

 

Kolorowa wiosna,

gosposia wspaniała,

od samego rana

dużo pracy miała.

Zaspane słoneczko

witała zza chmurki.

Prosiła na koncert

leśnych ptaków chórki.

Malowała kwiatki

na zielonej trawie,

policzyła z boćkiem

wszystkie żaby w stawie.

Sala grupy Biedronki

podstawa programowa