16 sierpnia 2023 Magdalena Prusaczyk

Formy komunikacji Rodziców z Przedszkolem Miejskim nr 7 w Sosnowcu

                             PROCEDURA KONTAKTÓW Z RODZICAMI

                    W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 7 W SOSNOWCU

 

  • Niniejsza procedura ma na celu ułatwienie wzajemnych kontaktów nauczycieli z rodzicami/prawnymi opiekunami na terenie przedszkola oraz ujednolicenia działań edukacyjno-wychowawczych przedszkola i domu rodzinnego.
  • Kontakty rodziców/opiekunów prawnych z nauczycielami przebiegają według podanego na początku roku szkolnego planu współpracy z rodzicami uwzględniającego zebrania i konsultacje.
  • Miejscem rozmów nauczyciela z rodzicami/opiekunami prawnymi o dziecku może być jedynie przedszkole.
  • Nauczyciele nie udzielają telefonicznych informacji o dzieciach.
  • Obecność rodziców/opiekunów prawnych na zebraniach organizowanych przez przedszkole potwierdzona jest ich podpisem na liście obecności.
  • Wyklucza się prowadzenie rozmów nauczycieli z rodzicami/opiekunami prawnymi w czasie trwania zajęć.
  • Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące pracy przedszkola kierowane są przez rodziców/opiekunów prawnych kolejno do:
  • Nauczycieli
  • Nauczycieli zajęć dodatkowych
  • Intendenta (żywienie, opłaty, umowy)
  • Wicedyrektora
  • Dyrektora
  • Organu prowadzącego przedszkole

Mając na uwadze dobrą współpracę z rodzicami Dyrektor Przedszkola lub Wicedyrektor jest dostępny codziennie w godzinach 8:30-14:30.
Jedynie, gdy sprawa, temat czy problem wymaga dłuższego, spokojnego omówienia Dyrektor, bądź Wicedyrektor prosi o wcześniejsze umówienie się.

Rodzice/prawni opiekunowie wspólnie z nauczycielami przestrzegają przyjętą procedurę w trosce o poprawność kontaktów, ich rzetelność i zadowalający poziom współpracy z rodzicami.

 

 

                                      Formy komunikacji rodziców

                          z Przedszkolem Miejskim nr 7 w Sosnowcu

 

  • Tablica informacyjna
  • Droga telefoniczna
  • Strona internetowa przedszkola
  • Droga mailowa p7@sosnowiec.edu.pl
  • Bezpośredni kontakt i rozmowa z Dyrektorem, Wicedyrektorem lub nauczycielem

 

 

 

 

                                           PROCEDURA

              przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

                    w Przedszkolu Miejskim nr 7 w Sosnowcu

 

W sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków  obowiązuje droga służbowa

 

Skargę lub wniosek mogą wnieść:

  1. Rodzice/opiekunowie prawni dzieci
  2. Nauczyciele
  3. Pracownicy administracji i obsługi

Formy skargi lub wniosku:

  1. Pisemna
  2. Ustna

Skargę można złożyć w kolejności:

  1. Rodzice/opiekunowie prawni do nauczyciela.
  2. Rodzice/opiekunowie prawni do dyrektora.
  3. Dyrektor w razie niemożności rozpoznania i rozstrzygnięcia skargi do organów nadrzędnych