Przedszkole Miejskie nr 7 w Sosnowcu

Ramowy Rozkład Dnia

Przedszkole Miejskie nr 7 w Sosnowcu

Ramowy Rozkład Dnia

Realizacja podstawy programowej odbywa się w ciągu całego dnia pobytu dziecka w przedszkolu, jednak zajęcia główne realizowane są w godz. 8.00 – 13.00.

ZAJĘCIA PORANNE

6:00 – 8:00 (grupa Biedronki 7:00-8:00)

  • schodzenie się dzieci
  • samorzutne zabawy indywidualne i w małych grupach
  • praca indywidualna z dzieckiem lub zespołem o charakterze obserwacyjnym, stymulująco –kompensacyjnym i wychowawczym
  • praca z dzieckiem zdolnym

REALIZACJA ZAJĘĆ GŁÓWNYCH

8:00 – 9:00

zabawy integrujące grupę

  • dydaktyczne
  • ruchowe
  • rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci
  • przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe

9:00 – 9:30

  • ŚNIADANIE

9:30 – 10:45

zintegrowana działalność edukacyjna

  • zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową
  • wspomaganie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dowolne
  • zajęcia dydaktyczne różnego typu
  • obserwacje przyrodnicze
  • tworzenie okazji do eksperymentowania, obserwowania, odkrywania
  • podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych

10.45 – 12.00

  • sytuacje edukacyjne wymagające zaangażowania procesów poznawczych: z elementami różnych form ekspresji ruchowej, umuzykalniającej, plastycznej
  • zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
  • zajęcia warsztatowe
  • spacery
  • zabawy na świeżym powietrzu
  • czynności samoobsługowe
  • przygotowanie do posiłku

12.00 – 12.45

  • OBIAD

12.45 – 13.00

  • odpoczynek poobiedni
  • słuchanie literatury dziecięcej
  • relaksację przy muzyce
  • ćwiczenia utrwalające wiadomości, z zadań edukacyjnych
  • ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, graficzne
  • zabawy w terenie

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

13.00 – 14.00

  • zabawy i gry dydaktyczne według upodobań dzieci
  • ćwiczenia gramatyczne i słownikowe
  • usprawnienie funkcji słuchowej i wzrokowej
  • zabawy w małych zespołach
  • praca z dzieckiem zdolnym
  • praca wyrównawcza
  • swobodne zabawy z inicjatywy dzieci
  • przygotowanie do posiłku
  • czynności samoobsługowe

14.00 – 14.15

  • PODWIECZOREK

14.15 – 16.00

  • zabawy i gry dydaktyczne według upodobań dzieci
  • ćwiczenia gramatyczne
  • usprawnianie funkcji wzrokowej i słuchowej
  • praca indywidualna z dzieckiem zdolnym
  • praca wyrównawcza
  • swobodne zabawy z inicjatywy dzieci
  • rozchodzenie się dzieci