Przedszkole Miejskie nr 7 w Sosnowcu
Ramowy Rozkład Dnia
Realizacja podstawy programowej odbywa się w ciągu całego dnia pobytu dziecka w przedszkolu, jednak zajęcia główne realizowane są w godz. 8.00 – 13.00.
ZAJĘCIA PORANNE
6:00 – 8:00 (grupa Biedronki 7:00-8:00)
- schodzenie się dzieci
- samorzutne zabawy indywidualne i w małych grupach
- praca indywidualna z dzieckiem lub zespołem o charakterze obserwacyjnym, stymulująco –kompensacyjnym i wychowawczym
- praca z dzieckiem zdolnym
REALIZACJA ZAJĘĆ GŁÓWNYCH
8:00 – 9:00
zabawy integrujące grupę
- dydaktyczne
- ruchowe
- rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci
- przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe
9:00 – 9:30
- ŚNIADANIE
9:30 – 10:45
zintegrowana działalność edukacyjna
- zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową
- wspomaganie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dowolne
- zajęcia dydaktyczne różnego typu
- obserwacje przyrodnicze
- tworzenie okazji do eksperymentowania, obserwowania, odkrywania
- podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych
10.45 – 12.00
- sytuacje edukacyjne wymagające zaangażowania procesów poznawczych: z elementami różnych form ekspresji ruchowej, umuzykalniającej, plastycznej
- zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
- zajęcia warsztatowe
- spacery
- zabawy na świeżym powietrzu
- czynności samoobsługowe
- przygotowanie do posiłku
12.00 – 12.45
- OBIAD
12.45 – 13.00
- odpoczynek poobiedni
- słuchanie literatury dziecięcej
- relaksację przy muzyce
- ćwiczenia utrwalające wiadomości, z zadań edukacyjnych
- ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, graficzne
- zabawy w terenie
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
13.00 – 14.00
- zabawy i gry dydaktyczne według upodobań dzieci
- ćwiczenia gramatyczne i słownikowe
- usprawnienie funkcji słuchowej i wzrokowej
- zabawy w małych zespołach
- praca z dzieckiem zdolnym
- praca wyrównawcza
- swobodne zabawy z inicjatywy dzieci
- przygotowanie do posiłku
- czynności samoobsługowe
14.00 – 14.15
- PODWIECZOREK
14.15 – 16.00
- zabawy i gry dydaktyczne według upodobań dzieci
- ćwiczenia gramatyczne
- usprawnianie funkcji wzrokowej i słuchowej
- praca indywidualna z dzieckiem zdolnym
- praca wyrównawcza
- swobodne zabawy z inicjatywy dzieci
- rozchodzenie się dzieci