PROCEDURA KONTAKTÓW Z RODZICAMI
W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 7 W SOSNOWCU
- Niniejsza procedura ma na celu ułatwienie wzajemnych kontaktów nauczycieli z rodzicami/prawnymi opiekunami na terenie przedszkola oraz ujednolicenia działań edukacyjno-wychowawczych przedszkola i domu rodzinnego.
- Kontakty rodziców/opiekunów prawnych z nauczycielami przebiegają według podanego na początku roku szkolnego planu współpracy z rodzicami uwzględniającego zebrania i konsultacje.
- Miejscem rozmów nauczyciela z rodzicami/opiekunami prawnymi o dziecku może być jedynie przedszkole.
- Nauczyciele nie udzielają telefonicznych informacji o dzieciach.
- Obecność rodziców/opiekunów prawnych na zebraniach organizowanych przez przedszkole potwierdzona jest ich podpisem na liście obecności.
- Wyklucza się prowadzenie rozmów nauczycieli z rodzicami/opiekunami prawnymi w czasie trwania zajęć.
- Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące pracy przedszkola kierowane są przez rodziców/opiekunów prawnych kolejno do:
- Nauczycieli
- Nauczycieli zajęć dodatkowych
- Intendenta (żywienie, opłaty, umowy)
- Wicedyrektora
- Dyrektora
- Organu prowadzącego przedszkole
Mając na uwadze dobrą współpracę z rodzicami Dyrektor Przedszkola lub Wicedyrektor jest dostępny codziennie w godzinach 8:30-14:30.
Jedynie, gdy sprawa, temat czy problem wymaga dłuższego, spokojnego omówienia Dyrektor, bądź Wicedyrektor prosi o wcześniejsze umówienie się.
Rodzice/prawni opiekunowie wspólnie z nauczycielami przestrzegają przyjętą procedurę w trosce o poprawność kontaktów, ich rzetelność i zadowalający poziom współpracy z rodzicami.
Formy komunikacji rodziców
z Przedszkolem Miejskim nr 7 w Sosnowcu
- Tablica informacyjna
- Droga telefoniczna
- Strona internetowa przedszkola
- Droga mailowa p7@sosnowiec.edu.pl
- Bezpośredni kontakt i rozmowa z Dyrektorem, Wicedyrektorem lub nauczycielem
PROCEDURA
przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
w Przedszkolu Miejskim nr 7 w Sosnowcu
W sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków obowiązuje droga służbowa
Skargę lub wniosek mogą wnieść:
- Rodzice/opiekunowie prawni dzieci
- Nauczyciele
- Pracownicy administracji i obsługi
Formy skargi lub wniosku:
- Pisemna
- Ustna
Skargę można złożyć w kolejności:
- Rodzice/opiekunowie prawni do nauczyciela.
- Rodzice/opiekunowie prawni do dyrektora.
- Dyrektor w razie niemożności rozpoznania i rozstrzygnięcia skargi do organów nadrzędnych