Czego się uczymy
LUTY
Tematyka:
- Zwierzęta egzotyczne.
- Każdy potrzebuje miłości.
- Razem możemy więcej!
- W dawnych czasach.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
Tydzień XXI. Zwierzęta egzotyczne
- zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt egzotycznych, kształtowanie bezpiecznej postawy wobec zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
- poszerzanie wiedzy na temat słoni, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, rozwijanie umiejętności muzycznych i percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności współpracy
- poszerzenie wiadomości o słoniach, rozwijanie umiejętności porównywania długości i wielkości, kształtowanie życzliwego stosunku do zwierząt
- poznanie zwierząt żyjących w różnych środowiskach, doskonalenie umiejętności klasyfikowania ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie ciekawości i wyobraźni
- poszerzanie wiedzy na temat żółwi, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
Tydzień XXII. Każdy potrzebuje miłości
- rozumienie znaczenia słowa miłość, umiejętność wyrażania pozytywnych uczuć, używanie miłych słów i gestów w stosunku do ludzi i zwierząt
- poznanie znaczenia wyrażenia: serce na dłoni, kształtowanie umiejętności wyrażania życzliwości, dobroci i koleżeństwa wobec innych dzieci, kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie
- rozwijanie umiejętności układania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, aktywizowanie dzieci do logicznego myślenia
- zwrócenie uwagi na okazywanie miłości przez zwierzęta, umiejętność obserwacji sygnałów zwierzęcej miłości, stymulowanie dostrzegania piękna świata zwierzęcego
- rozwijanie zainteresowania tematem walentynek, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich uczuć w zabawie plastycznej, wzmacnianie integracji wśród dzieci podczas wspólnych zabaw
Tydzień XXIII. Razem możemy więcej!
- promowanie aktywnego słuchania i zrozumienia perspektywy innych osób, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, zachęcanie do pomagania innym
- wspieranie dzieci w wyrażaniu swoich marzeń, planów na przyszłość, zachęcanie do zadawania pytań i szukania informacji o zawodach, uczenie, że wszystkie zawody są ważne i potrzebne
- zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z klocków, rozwijanie umiejętności odtwarzania prostych wzorów, zachęcanie do współpracy i dzielenia się materiałami
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zwierząt, rozwijanie umiejętności obserwacji zwierząt i opisywania sytuacji, w których współpracują, zachęcanie do dzielenie się informacjami o zwierzętach z innymi osobami
- zachęcanie dzieci do wykonywania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności współpracy w trakcie zabaw, pomaganie dzieciom w radzeniu sobie z trudnościami, które napotka w trakcie zabaw
Tydzień XXIV. W dawnych czasach
- rozwijanie rozumienia różnic między teraźniejszością a przeszłością, poznanie zawodów: archeolog i paleontolog, kształtowanie szacunku do różnych kultur i tradycji
- rozwijanie słownictwa związanego z dinozaurami, rozwijanie umiejętności komunikacji werbalnej, zachęcanie do aktywności badawczej
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów, wprowadzenie trójkąta, kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi
- rozwijanie wiedzy na temat epoki lodowcowej i pradawnych zwierząt, kształtowanie umiejętności opisu różnych zwierząt, promowanie zainteresowania historią i przyrodą planety
- rozwijanie zainteresowania sztuką, kształtowanie wyobraźni i kreatywności w procesie tworzenia, zachęcanie do szacunku i doceniania piękna
Piosenka miesiąca:
„Słoniowa piosenka”
Czy możesz uwierzyć, że jest takie zwierzę,
Co wielkie jest prawie jak dom?
Ma uszy olbrzymie.
A jak mu na imię?
To zwierzę nazywa się słoń.
Ref.: Słoniową piosenkę na trąbie gra.
Słoniową piosenkę, tra, la, la, la.
Słoniową piosenkę, tra, la, la, la.
W gorącej Afryce słoniowe ma życie
I wzdycha: Ach, co to za los!
Gdy katar mnie złamie,
To kicham i sapię,
Bo trąba słoniowa to nos.
I wzdycha: Ach, co to za los!
Gdy katar mnie złamie,
To kicham i sapię,
Bo trąba słoniowa to nos.
Ref.: Słoniową piosenkę…