Grupa Motylki

II grupa 4-5 latki

„Motylki” to dzieci 4-5 letnie, które w większości uczęszczają kolejny rok do naszego przedszkola.

mgr Agnieszka Zarzycka

Nauczyciel

mgr Maria Szewczyk

Nauczyciel

podstawa programowa

Czego się uczymy

CZERWIEC

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

– Poszerzanie wiedzy na temat ludzi z różnych stron świata.

– Kształtowanie postawy szacunku i równości w odniesieniu do wszystkich ludzi bez względu na narodowość, wygląd, kolor skóry itp.

– Kształtowanie postawy tolerancji wobec wszystkich ludzi na świecie.

– Uświadomienie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka.

– Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego

– Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski „h”; budzenie zainteresowania czytaniem –  czytanie globalne wyrazu: „hamak”

– Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego w trakcie układania i opowiadania historyjki obrazkowej.

– Rozwijanie umiejętności rozumienia i porządkowania zdarzeń przyczynowo – skutkowych                                  i sekwencji czasowych.

– Doskonalenie umiejętności językowych.

– Kształtowanie wiedzy na temat praw dziecka.

– Poszerzanie wiedzy na temat zasad zachowania bezpieczeństwa podczas letniego wypoczynku.

– Utrwalenie numerów alarmowych do służb specjalistycznych i zasad korzystania z nich.

– Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania  podstawowych kolorów i pochodnych.

– Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem.

– Rozwijanie myślenia matematycznego: przeliczania w zakresie 10, stosowania liczebników porządkowych, porównywania długości mierzonych umowną miarką.

– Kształtowanie umiejętności odwzorowywania figur geometrycznych.

– Kształtowanie umiejętności kontynuowania rytmów dwu i trzy- elementowych.

– Rozwijanie logicznego myślenia w trakcie zabaw z kodowaniem.

– Poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat jeziora i jego mieszkańców, krajobrazu morskiego , górskiego,  zjawiska występowania tęczy).

– Podawanie nazw elementów charakterystycznych dla danego krajobrazu.

– Kształtowanie wyobraźni i ekspresji muzyczno – ruchowo – plastycznej.

– Kształtowanie sprawności fizycznej – zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy                                         z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych, spacery.

-Doskonalenie sprawności manualnej, percepcji wzrokowej.

 

Piosenka: „Do wiedzenia, przedszkole”

 

 

 

  1. Gdy szedł wrzesień

przez zielony las

w deszczu z parasolem.

Wszystkie dzieci wtedy pierwszy raz

witały przedszkole.

 

Ref: Podajemy ręce

do zabawy w kole,

przy naszej piosence

witamy  przedszkole

oraz naszą panią, lalki, piłki, misie,

witamy już dzisiaj,

witamy!

 

  1. Przyszła zima,

zagrał mroźny wiatr,

gwiżdże już na polach.

Sypnął śniegiem, pozostawił ślad

w drodze do przedszkola.

 

Ref:Podajemy ręce

do zabawy w kole,

przy naszej piosence

wesoło w   przedszkolu

Jest i nasza pani, lalki, piłki, misie,

zabawa to dzisiaj,

zabawa!

 

  1. Już jaskółka, czarno-biały ptak

gniazdo ma w stodole.

Wkoło zieleń, to już

lata znak,

czas żegnać przedszkole.

 

Ref:Podajemy ręce

do zabawy w kole,

przy naszej piosence

żegnamy przedszkole

oraz nasze panie, lalki, piłki, misie.

Żegnamy już dzisiaj,

żegnamy!

Sala grupy Motylki

podstawa programowa