Grupa Motylki

II grupa 4-5 latki

„Motylki” to dzieci 4-5 letnie, które w większości uczęszczają kolejny rok do naszego przedszkola.

mgr Agnieszka Zarzycka

Nauczyciel

mgr Maria Szewczyk

Nauczyciel

podstawa programowa

Czego się uczymy

WRZESIEŃ

Tematyka:
  1. „W moim przedszkolu”
  2. „Moja miejscowość”
  3. „Ja, ty i środowisko”
  4. „Dary jesieni”

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

-Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

– Poznanie topografii przedszkola.

– Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

-Stosowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję.

– Wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach porządkowych, samoobsługowych, higienicznych.

– Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

– Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.

– Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

– Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.

– Poznanie pracy policjanta, stomatologa, lekarza– atrybuty zawodów.

– Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk

– Poznanie budowy własnego ciała, podawanie nazw poszczególnych części ciała, szczegółów twarzy.

– Nazywanie stanów emocjonalnych; rozpoznawanie ich na podstawie mimiki.

– Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.

– Rozwijanie słownika czynnego o nazwy atrybutów w zawodach osób pracujących                                                      w przedszkolu, policjanta, lekarza, dentysty oraz nazw owoców i warzyw

– Kształtowanie umiejętności nazywania owoców krajowych i zagranicznych.

– Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

– Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

– Wdrażanie do posługiwanie się pojęciami oznaczającymi cechy przedmiotów – kolor, wielkość, przeznaczenie.

– Kształcenie umiejętności porównywania, klasyfikowania, szeregowania, układania i kontynuowania prostych rytmów.

– Rozwijanie orientacji przestrzennej- określanie położenia elementów w przestrzeni.

– Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

– Rozpoznawanie i nazywania elementów na podstawie definicji-rozwiązywania zagadek.

– Układanie krótkich zdań na podany temat.

– Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.

– Nauka piosenek i pląsów.

– Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Wiersz: „Zawsze uważam”

Zawsze idę i przechodzę

po bezpiecznej dla mnie drodze.

Światła, znaki oraz pasy wyznaczają moje trasy.

Stoję zawsze na czerwonym.

Idę śmiało na zielonym.

Nie ma świateł?- Szukam miejsc,

gdzie bezpiecznie można przejść.

 

Piosenka: „Ogórek wąsaty”

I .Wesoło jesienią w ogródku na grządce,
Tu ruda marchewka tam strączek,
Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,
A w kącie ogórek wąsaty.

Ref: Ogórek, ogórek, ogórek,
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały,
Zielony, zielony jest cały.

II. Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,
Deszczowa pogoda przychodzi,
Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,
I deszczem podlewa ogórki.

 

 

Sala grupy Motylki

podstawa programowa