Czego się uczymy
MAJ
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego. Budzenie zainteresowania czytaniem.
– Rozwijanie umiejętności językowych, usprawnianie narządów artykulacji, percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek:„ł”, „z”.
– Budzenie zainteresowania czytaniem -Zapoznanie z wyrazem do globalnego czytania: „łopata”, „zebra”.
– Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, głoskowej- wyodrębnianie pierwszej głoski w wyrazach.
– Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.
– Doskonalenie umiejętności wzrokowych – wyróżniania elementów na obrazku; łączenia przedmiotu z jego konturem, składania obrazka z wielu części, itp.
– Kształtowanie umiejętności wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.
– Uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo – skutkowych oraz umożliwianie przewidywania następstw.
– Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek. Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek. Zapoznanie z procesem powstawania książki.
– Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.
– Poznawanie ekosystemu- łąki jako środowiska wybranych roślin, zwierząt i owadów.
– Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych oraz uświadamianie potrzeby opiekowania się nimi.
– Kształtowanie troskliwej i opiekuńczej postawy wobec zwierząt domowych.
– Rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
– Motywowanie dzieci do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.
– Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.
– Rozwijanie ciekawości poznawczej- zapoznanie z cyklem rozwojowym żaby i motyla.
– Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.
– Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i dokładania.
– Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach; wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
-Doskonalenie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.
– Utrwalenie podstawowych figur geometrycznych.
– Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.
– Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).
– Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach; wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
– Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.
– Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence; umiejętności wokalnych.
– Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną – aktywizowanie dzieci podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych.
Piosenka: „DLA MAMY I TATY”
- Kochana Mamusiu
w ten radosny dzień
Wszystkie Twoje troski
Niech odejdą w cień
Kochana Mamusiu
tak utulę Cię.
Będziemy świętować
dziś Twój dzień.
Ref: Dzisiaj miłość wyrażamy
jak bardzo Ciebie kochamy. 2X
Mamo, Mamo kocham Cię
i serduszko daję swe.
- Kochany Tatusiu,
Dziś życzymy Ci.
By szczęśliwe były
Nasze wspólne dni.
Kochany Tatusiu,
podziękować chcę
za każdy spędzony
z Tobą dzień.
Ref: Dzisiaj miłość wyrażamy
jak bardzo Ciebie kochamy. 2X
Tato, Tato kocham Cię
i całuski Tobie ślę.
- Jak każdego roku
Dzisiaj nadszedł czas
Że wszyscy śpiewamy
jak kochamy Was.
Miłością bez końca,
wielką niczym świat
Kochani Rodzice
żyjcie nam sto lat!
Ref: Dzisiaj miłość wyrażamy
jak Rodziców swych kochamy. 2X
Mamo, Tato, kocham Was
z Wami mam wspaniały czas
Wiersz: „MAMA I TATA- DWA SŁOWA”
Dwa najpiękniejsze
słowa świata.
We wszystkich językach
to mama i Tata.
Wypowiadane przez wszystkich ludzi.
Czy są to mali, czy są to duzi.
*
Bo Mamę i Tatę każdy z nas ma.
I każdy te słowa magiczne zna.
Mamusia, mamunia, mamcia czasami.
Tatuś, tatulek, tatko kochany.
*
Słodko się robi, gdy je wymawiamy.
Samym mówieniem przyjemność sprawiamy.
Bo to najbliższe sercu osoby.
Czy jesteś starszy, czy jesteś młody.
*
Ja wołam Mamo,
Ty wołasz Mamo. Gdy mówisz Tato
– to jest tak samo.
Te słowa krótkie
cudnie brzmią w uszach
Mama i Tato – me serce wzrusza.