Grupa Motylki

II grupa 4-5 latki

„Motylki” to dzieci 4-5 letnie, które w większości uczęszczają kolejny rok do naszego przedszkola.

mgr Agnieszka Zarzycka

Nauczyciel

mgr Maria Szewczyk

Nauczyciel

podstawa programowa

Czego się uczymy

MAJ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego. Budzenie zainteresowania czytaniem.

– Rozwijanie umiejętności językowych, usprawnianie narządów artykulacji, percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek:„ł”, „z”.

– Budzenie zainteresowania czytaniem -Zapoznanie z wyrazem do globalnego czytania: „łopata”, „zebra”.

– Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, głoskowej- wyodrębnianie pierwszej głoski  w wyrazach.

– Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.

– Doskonalenie umiejętności wzrokowych – wyróżniania elementów na obrazku; łączenia przedmiotu z jego konturem, składania obrazka z wielu części, itp.

– Kształtowanie umiejętności wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.

– Uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo – skutkowych oraz umożliwianie przewidywania następstw.

– Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek. Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek. Zapoznanie z procesem powstawania książki.

– Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.

– Poznawanie ekosystemu- łąki jako środowiska wybranych roślin, zwierząt i owadów.

–  Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych oraz uświadamianie potrzeby opiekowania się nimi.

–  Kształtowanie troskliwej i opiekuńczej postawy wobec zwierząt domowych.

– Rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.

– Motywowanie dzieci  do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.

– Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.

– Rozwijanie ciekawości poznawczej- zapoznanie z cyklem rozwojowym żaby i motyla.

– Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.

– Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i dokładania.

– Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach; wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

-Doskonalenie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.

– Utrwalenie podstawowych figur geometrycznych.

– Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.

– Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).

– Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach; wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

– Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.

– Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence; umiejętności wokalnych.

– Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną – aktywizowanie dzieci podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych.

 

Piosenka: „DLA MAMY I TATY”

  1. Kochana Mamusiu

w ten radosny dzień

Wszystkie Twoje troski

Niech odejdą w cień

Kochana Mamusiu

tak utulę Cię.

Będziemy świętować

dziś Twój dzień.

 

Ref: Dzisiaj miłość wyrażamy

jak bardzo Ciebie kochamy.           2X

Mamo, Mamo kocham Cię

i serduszko daję swe.

 

  1. Kochany Tatusiu,

Dziś życzymy Ci.

By szczęśliwe były

Nasze wspólne dni.

Kochany Tatusiu,

podziękować chcę

za każdy spędzony

z Tobą dzień.

 

Ref: Dzisiaj miłość wyrażamy

jak bardzo Ciebie kochamy.     2X

Tato, Tato kocham Cię

i całuski Tobie ślę.

 

  1. Jak każdego roku

Dzisiaj nadszedł czas

Że wszyscy śpiewamy

jak kochamy Was.

Miłością bez końca,

wielką niczym świat

Kochani Rodzice

żyjcie nam sto lat!

 

Ref: Dzisiaj miłość wyrażamy

jak Rodziców swych kochamy.  2X

Mamo, Tato, kocham Was

z Wami mam wspaniały czas

 

Wiersz: „MAMA I TATA- DWA SŁOWA”

 

Dwa najpiękniejsze

słowa świata.

We wszystkich językach

to mama i Tata.

Wypowiadane przez wszystkich ludzi.

Czy są to mali, czy są to duzi.

*

Bo Mamę i Tatę każdy z nas ma.

I każdy te słowa magiczne zna.

Mamusia, mamunia, mamcia czasami.

Tatuś, tatulek, tatko kochany.

*

Słodko się robi, gdy je wymawiamy.

Samym mówieniem przyjemność sprawiamy.

Bo to najbliższe sercu osoby.

Czy jesteś starszy, czy jesteś młody.

*

Ja wołam Mamo,

Ty wołasz Mamo. Gdy mówisz Tato

– to jest tak samo.

Te słowa krótkie

cudnie brzmią w uszach

Mama i Tato – me serce wzrusza.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sala grupy Motylki

podstawa programowa