Grupa Motylki

II grupa 4-5 latki

„Motylki” to dzieci 4-5 letnie, które w większości uczęszczają kolejny rok do naszego przedszkola.

mgr Agnieszka Zarzycka

Nauczyciel

mgr Maria Szewczyk

Nauczyciel

podstawa programowa

Czego się uczymy

STYCZEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

– Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek: „p”, „y”, „b” w wyrazach.

– Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – przeliczanie sylab w wyrazach.

– Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: „parasol”, „lody”, „balon”.

– Rozwijanie umiejętności językowych –  tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznymi gramatycznym.

– Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

– Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.

– Poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów służących do odmierzania czasu.

– Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń w historyjkach obrazkowych.

– Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

– Kształtowanie myślenia matematycznego –  wprowadzenie liczebnika 4, 5 w trzech aspektach.

– Kształtowanie myślenia logicznego, poprzez kodowanie i dekodowanie cech,  umiejętności odczytywania symboli.

– Utrwalenie poznanych figur geometrycznych.

– Budzenie zainteresowania życiem ludzi i zwierząt w innych strefach klimatycznych.

– Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: „ mors”, „foka”, „ kra”, „woda”, „narty”, „sanki”, „zegary”.

– Zapoznanie z pracą przewodnika turystycznego.

– Wdrażanie do okazywania szacunku innym ludziom, szczególnie osobom starszym.

– Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.

– Omówienie zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.

– Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy oraz samodzielności w nakładaniu ubrań – wierzchnich.

–  Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

– Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku, poszerzanie wiedzy na temat charakterystycznych cech pór roku.

– Budzenie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi zachodzącymi  w przyrodzie – poznanie stanów skupienia wody: śnieg, lód, para wodna.

– Kształtowanie logicznego myślenia podczas obserwacji doświadczenia i formułowania wniosków.

– Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

– Rozwijanie umiejętności interpretowania utworu muzycznego za pomocą ruchu, kształtowanie poczucia rytmu.

– Kształtowanie sprawności fizycznej.

– Doskonalenie  umiejętności wokalnych, tanecznych dzieci.

– Doskonalenie sprawności manualnych poprzez zabawy plastyczne i grafomotoryczne.

 

Wiersz: „Co robią zimą dni tygodnia?” – Teresa Fiutowska

 

Gdy tylko słonko na niebie lśni,

bawią się zimą tygodnia dni.

Poniedziałek- zjeżdża na sankach.

Wtorek- lepi bałwanka.

Środa narty przypina.

Czwartek kije jej trzyma

Piątek jedzie na ślizgawce

ciągnięty przez dwa latawce.

Sobota rzuca śnieżkami

i woła niedzielę:

Hej, baw się z nami!

A niedziela choć zdrowa,

pod pierzynę się chowa.

 

Piosenka : „Pory roku” sł. St. Karaszewski, muz. Tomasz Strąk

  1. Cztery pory ma rok cały,

każda inna oczywiście.

Zima w śnieg, wiosna w kwiatach,

lato w słońcu, jesień w liściach.

Ref: Wiosna, lato, jesień, zima,

cztery pory rok nasz ma.

Każda różne zna zabawy,

każda w co innego gra.

  1. Wiosna lubi rower, piłkę,

lato, łódki i kajaki.

Jesień rolki, hulajnogi,

zima narty, łyżwy,sanki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sala grupy Motylki

podstawa programowa