Czego się uczymy
MARZEC
Tematyka:
1. Oznaki wiosny
2. Wszystko rośnie
3. Pracowita wiosna
4. Na wsi
5. Praca rolnika
Cele wychowawczo – dydaktyczne:
- utrwalanie nazw dni tygodnia; kształtowanie umiejętności posługiwania się nazwami dni tygodnia
- nabywanie wiedzy o konieczności ubierania się stosownie do pory roku i pogody w ramach ochrony przed przeziębieniem; rozumienie konieczności nie przegrzewania ani nie wyziębienia organizmu
- rozwijanie kompetencji matematycznych
- kształtowanie umiejętności mierzenia i posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do wzrostu
- zapoznanie dzieci z zawodem florysty
- poszerzenie wiedzy dzieci na temat świata roślin
- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej, zaznajomienie dzieci z warunkami w jakich powinna wzrastać roślina
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej dzieci
- przybliżenie dzieciom sposobów odżywiania się ssaków
Piosenka:
„Marcowe żaby”
1.Już wiosna na polach sadzi krokusy,
Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.
Ref.: A żaby rechu – rech, żaby się cieszą,
Że ten marzec rechu – rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu – rech żabi śmiech.
2.A deszczem umyte drzewa są czyste,
Na gałązkach już rosną kotki puszyste.
Ref.: A żaby…
3.Na łące bociany głośno klekocą.
Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
Ref.: A żaby…
Nauka tańca: Tarantella