1 października 2021 Magdalena Prusaczyk

Cele szczegółowe projektu:

  • Zachęcenie przedszkoli do włączania się do projektu celem organizowania efektywnej edukacji matematycznej wg koncepcji Dziecięcej Matematyki autorstwa E. Gruszyczk-Kolczyńskiej
  • W przypadku klas początkowych – wyciąganie zadań matematycznych z kartki papieru [podręczników] do nauczania czynnościowego, używanie liczmanów, itd.
  • Zapoznanie z koncepcją Dziecięcej Matematyki® autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej [zarówno dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, jak i edukacji wczesnoszkolnej].
  • Motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy placówki z rodzicami
  • Świadome stosowanie reguł i prawidłowe używanie pojęć matematycznych zawartych w Dziecięcej Matematyce® przez nauczycieli i rodziców w edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, jak i domowej
  • Doskonalenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz uczniów w klasach I-III do prowadzenia zajęć, zabaw z edukacji matematycznej i dzielenia się tymi kompetencjami z rodzicami
  • Dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych.
  • Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki
  • Utrwalenie własnych wiadomości i umiejętności z zakresu podstaw matematyki 5. W projekcie mogą brać udział placówki/nauczyciele, którzy oprócz prowadzenia codziennej edukacji matematycznej          z wykorzystaniem codziennych sytuacji życiowych, będą włączać do tej inicjatywy rodziców.