Przedszkole Miejskie nr 7 w Sosnowcu

Grafomotoryka W Zabawach Ukryta

Przedszkole Miejskie nr 7 w Sosnowcu

GRAFOMOTORYKA W ZABAWACH UKRYTA

DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA

GRAFOMOTORYKA W ZABAWACH UKRYTA

Grupa: 4, 5 latki

Opracowanie i realizacja: Dagmara Chudecka

Czas trwania: rok szkolny 2025/2026

 

Innowacja „Grafomotoryka w zabawach ukryta” ma charakter programowo-metodyczny. Jej celem jest wzbogacenie programu nauczania o nowe treści, formy i metody służące rozwijaniu motoryki małej i grafomotoryki oraz szerzenie idei poznawania i uczenia się poprzez doświadczanie, uwzględniając cały rozwój dziecka w wieku przedszkolnym.

Innowacja zakłada prowadzenie zajęć zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku. Program ma charakter otwarty – jego treści mogą być rozszerzane w zależności od zainteresowań dzieci. Innowacja nie wymaga dodatkowego nakładu finansowego.

Innowacja pedagogiczna zakłada realizację podstawy programowej, a szczególnie realizację następujących zadań:

  • wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju;
  • wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych
  • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawności ruchowej  i bezpieczeństwa;
  • zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony;
  • wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.