26 lutego 2022 Agnieszka Zarzycka

MARZEC

 

BLOKI TEMATYCZNE:

1,,MALI ODKRYWCY”

2.,, TAJEMNICE ŚWIATA”

3. ,, WIOSNA TUŻ -TUŻ”

4. ,,NADCHODZI WIOSNA”

5.,,CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”

– Wprowadzenie liter: ,,P-p”; ,,W-w”; ,,c-C”, ,,J-j”. Dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej. Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem, poprzez eksponowanie wyrazów do globalnego czytania związanych z omawianym tematem. Czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.

– Poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego.

– Kształtowanie świadomości ekologicznej, uświadamianie znaczenia wody dla życia i funkcjonowania organizmów żywych.

– Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych; uświadamianie niebezpieczeństw wiążących się z  internetem . Wprowadzenia pojęcia: ,,sieć internetowa”.
– Uświadamianie znaczenia właściwego odżywiania dla zdrowia.

– Poznanie zawodu rolnika; podawanie nazw narzędzi i maszyn wykorzystywanych przez rolnika w pracy. Wprowadzenie pojęć: ,,sianie’, ,,sadzenie”.

– Uświadomienie znaczenia roli ptaków dla człowieka; ukazanie sposobów zakładania przez nie gniazd.

– Rozbudzanie zaciekawienia zjawiskami zachodzącymi w świecie przyrody w związku ze wzrostem roślin.

– Dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu w czasie nowej pory roku i przyrodzie budzącej się do życia.

– Kształtowanie umiejętności dostrzegania walorów czystego powietrza; budzenie świadomości ekologicznej i postaw proekologicznych.

– Zapoznanie ze sposobami wykorzystania powietrza przez człowieka; poznawanie niektórych właściwości powietrza poprzez doświadczenia i eksperymenty.

– Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji.

– Kształtowanie umiejętności rozwiązywania i tworzenia zadań tekstowych.

– Rozwijanie myślenia operacyjnego w działaniach matematycznych , poprzez ustawianie w kolejności i numerowanie.

– Wprowadzenie cyfry 8 i znaku minus.

– Rozwijanie sprawności manualnej i kreatywnego myślenia podczas prac plastyczno-technicznych.

– Rozwijanie wrażliwości słuchowej, możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gry na instrumentach; umiejętności improwizacji utworów muzycznych, integrowania muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych.