
BLOKI TEMATYCZNE:
1,,MALI ODKRYWCY”
2.,, TAJEMNICE ŚWIATA”
3. ,, WIOSNA TUŻ -TUŻ”
4. ,,NADCHODZI WIOSNA”
5.,,CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”
– Wprowadzenie liter: ,,P-p”; ,,W-w”; ,,c-C”, ,,J-j”. Dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej. Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem, poprzez eksponowanie wyrazów do globalnego czytania związanych z omawianym tematem. Czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
– Poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego.
– Kształtowanie świadomości ekologicznej, uświadamianie znaczenia wody dla życia i funkcjonowania organizmów żywych.
– Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych; uświadamianie niebezpieczeństw wiążących się z internetem . Wprowadzenia pojęcia: ,,sieć internetowa”.
– Uświadamianie znaczenia właściwego odżywiania dla zdrowia.
– Poznanie zawodu rolnika; podawanie nazw narzędzi i maszyn wykorzystywanych przez rolnika w pracy. Wprowadzenie pojęć: ,,sianie’, ,,sadzenie”.
– Uświadomienie znaczenia roli ptaków dla człowieka; ukazanie sposobów zakładania przez nie gniazd.
– Rozbudzanie zaciekawienia zjawiskami zachodzącymi w świecie przyrody w związku ze wzrostem roślin.
– Dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu w czasie nowej pory roku i przyrodzie budzącej się do życia.
– Kształtowanie umiejętności dostrzegania walorów czystego powietrza; budzenie świadomości ekologicznej i postaw proekologicznych.
– Zapoznanie ze sposobami wykorzystania powietrza przez człowieka; poznawanie niektórych właściwości powietrza poprzez doświadczenia i eksperymenty.
– Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji.
– Kształtowanie umiejętności rozwiązywania i tworzenia zadań tekstowych.
– Rozwijanie myślenia operacyjnego w działaniach matematycznych , poprzez ustawianie w kolejności i numerowanie.
– Wprowadzenie cyfry 8 i znaku minus.
– Rozwijanie sprawności manualnej i kreatywnego myślenia podczas prac plastyczno-technicznych.
– Rozwijanie wrażliwości słuchowej, możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gry na instrumentach; umiejętności improwizacji utworów muzycznych, integrowania muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych.