
Tematyka:
-
,,KSIĄŻKA-MÓJ PRZYJACIEL”
-
BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY”
-
,, RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA”
-
,, JA I MOI BLISCY”
-
,, LATO-CZAS ZABAWY”
-
Wprowadzenie pojęcia: ,,wiedza” rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka. Poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy.
Wprowadzenie i tworzenie pojęć: ,,księgarnia”, ,,antykwariat”-Wskazywanie podobieństw i różnic pomiędzy nimi. Tworzenie formy męskiej i żeńskiej od nazw zawodów.
Poznanie procesu tworzenia książki. Uświadomienie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich. Uświadomienie roli biblioteki jako miejsca rozwijania swoich zainteresowań i zdobywania wiedzy; możliwości poznawania tekstów literackich(książka papierowa, e-książka, audiobook). Poznanie pracy pisarza i poety.
-
Wprowadzenie pojęcia: ,,legenda”-Różnicowanie prawdy i fikcji w tekstach literackich; odróżnianie baśni od legendy.
-
Wprowadzenie pojęcia: ,,rodzina”, ,,dom”-rozumianego jako wartość; kształtowanie postaw prorodzinnych. Podkreślenie wspierającej roli rodziny. Uświadamianie znaczenia rodziny i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami. Rozwijanie słownika czynnego poprzez wprowadzenie pojęć: ,,kuzyn”, ,,kuzynka”, ,,ciocia”, ,,wujek”. Rozwijanie przedsiębiorczości podczas planowania i przygotowywania uroczystości na ,,Dzień Rodziny”.
Stwarzanie możliwości do wspólnego spędzania czasu rodziców i dzieci.
-
Wprowadzenie pojęcia: ,,szczęście” rozumianego jako odczuwanie radości z życia. Uświadamianie roli emocji u człowieka i różnych stanów emocjonalnych.
-
Wprowadzenie liczby i cyfry:,,0”- Rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych. Doskonalenie umiejętności kodowania i dekodowania informacji.
Rozwijanie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania oraz zapisywania czynności matematycznych za pomocą cyfr i znaków.
-
Zapoznanie z literami: ,,Ł – ł”, ,,H – h”. Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
-
Poszerzanie słownika dzieci o pojęcia związane ze słońcem, światłem. Uświadamianie różnorodności gatunkowej łąki jako jednego z ekosystemów; zapoznanie z popularnymi roślinami łąkowymi. Uświadamianie znaczenia małych zwierząt i owadów dla środowiska oraz konieczności ich ochrony. Dostrzeganie elementów przyrodniczych, jako źródła doznań estetycznych. Dostrzeganie zmian w środowisku przyrodniczym w związku z nową porą roku.
-
Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania ruchów precyzyjnych. Poznanie możliwości wykorzystania różnych technik plastycznych do wykonywania prac manualnych. Rozwijanie umiejętności komponowania elementów; rozwijania kreatywności podczas tworzenia. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej podczas rysowania po śladzie, kolorowania, prób pisania liter i cyfr.
-
Rozwijanie umiejętności wyczuwania przestrzeni podczas zabaw ruchowych, rytmicznych.
Kształtowanie wrażliwości muzycznej na barwę dźwięku i rytm. Doskonalenie umiejętności wokalnych i tanecznych, poprzez śpiew zbiorowy piosenek związanych z aktualną tematyką; estetyczne wykonywanie ruchów tanecznych do poznanych tańców.