Zaczęliśmy naszą wspólną przedszkolną przygodę – zarówno dzieci, jak i dorośli! Dla dzieci będzie to rok wypełniony ciekawymi zabawami, czas podejmowania wyzwań, uczestniczenia w różnych wydarzeniach, nawiązywania kontaktów, zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności, a dla dorosłych – czas obserwowania, jak zagubiony maluszek staje się coraz bardziej samodzielnym, odpowiedzialnym i odważnym przedszkolakiem. Aby umożliwić Państwu pełniejsze uczestniczenie w przedszkolnym życiu swojego dziecka, zachęcamy do czytania i oglądania fotorelacji, które będą się ukazywać co dwa tygodnie. Będziemy w nich opisywać, co dzieci robiły, czego się uczyły, jakie treści poznawały i w co się bawiły, a także zobaczycie zdjęcia swoich dzieci w życiu przedszkolnym.
Pierwszy tydzień w przedszkolu w grupie „Misie” poświęciliśmy na zapoznanie się z nowym miejscem – salą, jej wyposażeniem, kącikami zainteresowań, przedszkolnymi zwyczajami. Wiele zabaw dotyczyło ważnego i trudnego tematu emocji związanych z odnalezieniem się w przedszkolnej rzeczywistości oraz budowaniu zaufania do swoich pań – były to zabawy integracyjne „Przytulas z misiem”, „Witam chłopców, witam dziewczynki”, „Zapoznaj się z misiem” oraz zabawy rozwijające umiejętność rozpoznawania i określania emocji „Uczucia misia i lali”, „Określamy emocje”, „Złość, radość, smutek i znudzenie”. W drugim tygodniu dużo czasu poświęciliśmy tematyce zasad obowiązujących w grupie – zaczęliśmy od stworzenia grupowego kodeksu, do którego będziemy się bardzo często odwoływać, przypominając o jego poszczególnych zapisach, a także określaliśmy właściwe i nieprawidłowe zachowania dzieci, utrwalaliśmy swoje imiona, opowiadaliśmy o swoich ulubionych zabawkach. Poznaliśmy piosenki: „Jadą misie, Pociąg, Jestem sobie przedszkolaczek, Gruby miś” oraz wiersze ” Mam trzy latka, Sprzątamy zabawki” oraz szereg wyliczanek i zabaw ruchowych z pokazywaniem. Wykonywaliśmy ciekawe prace plastyczne rozwijając sprawność manualną dziecka, (rysowanie, malowanie, stemplowanie), uczyliśmy się rozpoznawania i nazywania podstawowych kolorów, segregowania zabawek, tworzenia zbiorów, przeliczania. Powolutku zaczynamy tworzyć grupę.









































































