W przedszkolu uczymy odpowiednich postaw nie tylko społecznych, w odniesieniu do rówieśników czy dorosłych, lecz także w stosunku do zwierząt. Dbamy więc o przedstawienie reguł zachowań obowiązujących np. wobec zająców, dzików czy wiewiórek w ich naturalnym środowisku. Zainteresowanie życiem zwierząt i chęć przebywania w ich towarzystwie jest częstą potrzebą dzieci, dzięki czemu przedszkolaki bardzo chętnie przyswajały wiedzę na ten temat. Była to też idealna okazja do uczenia dzieci empatii i szacunku do zwierząt oraz natury. Wskazałyśmy, jakich granic należy przestrzegać, kiedy chcemy bezpośrednio uczestniczyć w życiu przyrody, oraz że szacunek do natury jest bardzo ważną wartością. Głównymi bohaterami minionego tygodnia niewątpliwie byli więc mieszkańcy lasów i parków. Przedszkolaki poznały wiele ciekawostek z nimi związanych. Dowiedziały się natomiast, kto jest mieszkańcem lasu, a które zwierzęta zamieszkują w innych środowiskach. W następnym tygodniu zastanawialiśmy się, jakie są sposoby na nudę. Zrobiliśmy burzę mózgów i wymieniliśmy się pomysłami, co można robić, kiedy na przykład pada. Przy okazji poruszyliśmy temat emocji. Dzieci utrwalały znajomość ich nazw i przyporządkowały je do konkretnych sytuacji. Kształtowały umiejętność rozpoznawania pogody, a także poznawały zjawisko powstawania deszczu, wykonując ciekawy eksperyment „Jak powstaje chmura?”. Oprócz tego dzieci poznały nowe litery „A,M”, nową figurę geometryczną – koło, pierwsze cyfry „1,2”. Nie zabrakło również aktywności twórczych, które pomogły usystematyzować zdobytą wiedzę. W ramach realizacji Projektu Ogólnopolskiego „Kreatywne Dni Nietypowe” obchodziliśmy Dzień Gier Planszowych – Motylki wzięły udział w żywej grze w Chińczyka.
































