19 stycznia 2025 Monika Wilk

Dzieci z grupy Biedronek poznały kolejne litery alfabetu: N i Z. Grupa poruszała tematykę sportów zimowych. Dowiedziała sie co to są igrzyska olimpijskie oraz jak bezpiecznie uprawiać sporty zimowe. W ramach programu Stacji Sanitarno-Epidemilogicznej – „Wirusosochrona” grupa dowiedziała się jak poprawnie myć ręce. Obejrzała prezentację multimedialną dot. ochrony przed wirusami.  Dzieci wykonały pracę plastyczną: „Wiruski”.
Biedronki odwiedziły Panią Małgosię – szkolną pielęgniarkę, która opowiedziała dzieciom o swojej pracy, pokazała gabinet oraz jego wyposażenie. Każde dziecko miało okazję poznać swoją wagę oraz wzrost. Pani Małgosiu, serdecznie dziękujemy za zaproszenie!
Dzieci wykonały również prace plastyczne: „Sporty zimowe” oraz „Bałwan”.
Podczas zajęć na salce gimnastycznej grupę odwiedziły również Panie z Klubu Seniora, wspólnie z dziećmi uczestniczyły w zumbie, oraz zapoznały dzieci z treścią opowiadania o dinozaurach. Serdecznie dziękujemy za odwiedziny.
Urodziny świętowała Liliana.

 

„Motylki”poznały dni tygodnia i ich następstwo czasowe w nawiązaniu do treści wiersza T. Fiutowskiej: „Co robią zimą dni tygodnia?” układając obrazki we właściwej kolejności. Przyporządkowywały do danej pory roku odpowiednie symbole. Słuchały ciekawostek na temat życia ludzi i zwierząt na dalekiej Północy, określając wygląd i ich cechy charakterystyczne na podstawie obrazków, ilustracji. Przeliczały „kule śniegowe”przyporządkowując ich liczebność zgodnie z podaną cyfrą(zapisem graficznym, tj. liczbą oczek) do poszczególnych domków igloo.Brały udział w zabawach z kodowaniem za pomocą strzałek kierunkowych- określając kierunki przestrzenne i odczytując symbole. Układały wieże z kubeczków według podanego wzoru.
W ramach współpracy z Klubem Seniora odbyło się kolejne spotkanie czytelnicze w ramach Ogólnopolskiej Akcji: „Cała Polska czyta dzieciom”, podczas którego dzieci wysłuchały czytanej bajki. Wykonywały pracę plastyczną: „Pory roku”oraz malowały bałwanka farbami plakatowymi.
W ogólnopolskim konkursie plastycznym  na temat: „Bożonarodzeniowy Anioł” Miłosz F.  zajął I miejsce,  praca Anastazji Z. została wyróżniona w konkursie fotograficznym: „Mikołaj w obiektywie”. Serdecznie gratulujemy! Mateusz obchodził urodziny.

Nowy rok to nowe plany, postanowienia i marzenia. „Misie” dowiedziały się co to jest rok. Poznały określenia związane z czasem i jego organizacją: pory roku, dni tygodnia, dzień i noc. Uczestnicząc w przygodach Uli – bohaterki opowiadania „Czy mamy jeszcze czas?” – dzieci dowiedziały się, jak ważne jest systematyczne i obowiązkowe wykonywanie zadań, dostrzegły korzyści płynące z właściwej organizacji czasu. Wypowiadały się na temat emocji, jakie towarzyszyły Uli, gdy nie zdążyła oddać pracy na konkurs. Zabawa w planowanie „Czy 3 tygodnie to długo?” pomogła dzieciom w rozumieniu korzyści wynikających z organizacji czasu. W tym tygodniu dużo zajęć i zabaw związanych było z rytmiczną organizacją czasu. Dzieci śpiewały piosenkę „Tydzień ma siedem dni” i uczestniczyły w zabawie rytmicznej „Wirujący tydzień”, zabawie językowej „Dni tygodnia”, zabawie matematycznej „Pory dnia”. Uczyły się dostrzegania rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia i używania coraz bardziej precyzyjnych określeń dotyczących czasu: rano, południe, popołudnie, wieczór, najpierw, potem. Wykonały pracę plastyczno-techniczne „Drzewo pór roku”. W następnym tygodniu rozmawialiśmy o nowych technologiach. Zajęcia i zabawy miały na celu wspieranie dzieci w rozumieniu, że wynalazki mogą ułatwić codzienne obowiązki, a nawet ratować życie. Opowiadanie „Wynalazki” wzbudziło wiele emocji. Ula dostała w prezencie robota, który sam jeździ, gdy się naciśnie guzik na pilocie. Dzieci były ogromnie zaciekawione, jak on działa i jak programuje się roboty. Usłyszały, kto to jest wynalazca i co trzeba zrobić, żeby nim zostać. W zabawach „Jestem wynalazcą” i „Jestem konstruktorem” dzieci dowiedziały się, jaki wpływ na życie ludzi mają wynalazki, wyrażały ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych. Rozwiązywały zagadki obrazkowo-językowe „Co nam pomaga w domu?”, a następnie tańczyły do utworu „Pomagator”. Wiersz „Pstryk” J. Tuwima wyjaśnił dzieciom co to jest prąd elektryczny i jakie są jego źródła. Dzieci poznały domowe urządzenia elektryczne podczas zabaw: „Jak to działa?”, „Robot kelner”, „Tajemniczy przedmiot” – przyglądały się maszynom, urządzeniom ułatwiającym życie, jak odkurzacz, żelazko, pralka oraz roboty. Poznawały ich działanie, słuchały ich odgłosów oraz dowiedziały się, jakie są zasady bezpiecznego korzystania z prądu.  Wysłuchały wiersza M. Barańskiej „Pociąg” – ćwiczyły artykulację, naśladując dźwięki pędzącego pociągu. Podczas zabawy matematycznej „Ciężka lokomotywa” doskonaliły umiejętność liczenia, próbowały szacować i porównywać liczebność 2 zbiorów, posługując się określeniami: więcej, mniej. „Misie” wzięły też udział w zajęciach z podstaw programowania, czyli kodowania – „Na którym polu jest domek robotka?”. Dzieci podczas tych zajęć doskonaliły umiejętność logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, uczyły się odkodowywania informacji, rozwijały orientację przestrzenną.  Dzieci wykonały pracę plastyczną „Pojazd kołowy” – projektowały i wykleiły wybrany przez siebie pojazd z wykorzystaniem gotowych elementów.