Z życia przedszkola 04-05/2025
20.01.-31.01.2025r.
Dzieci z grupy Biedronek poznały kolejną literę S oraz cyfrę 6. Grupa poruszała tematy zdrowego odżywiania, dbania ozdrowie. Dzieci tworzyły piramidę zdrowego odżywiania. Biedronki również poznawały zasady segregacji śmieci rozmawiały o dbaniu o nasza planetę. Grupa wykonała pracę plastyczną „Cztery Żywioły”. Odbyły się zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej. Dzieci uczestniczyły w zajęciach innowacyjnych „Poznaj tajemnicę swoich rąk” wykonywały zadania przy pomocy ciastoliny. Były to bardzo intensywne tygodnie pełne prób i ćwiczeń taneczno- wokalnych z okazji Dnia Babci i Dziadka.
W minionym tygodniu przypadały piękne święta – Dzień Babci i Dziadka. Zabawy i zajęcia przygotowane dla „Misiów” miały na celu wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną, pokazanie sposobów okazywania szacunku i życzliwości wobec starszych osób, poznanie nazw członków rodziny. Jak ważne są nawet drobne gesty, pokazała dzieciom Ula – bohaterka opowiadania „Bądźmy życzliwi”. Ustąpiła miejsca w tramwaju starszej pani, pomogła przytrzymać kulę. Tę życzliwość kobieta wynagrodziła uśmiechem i ciepłą rozmową, a tata – dumą z postępowania swojej małej córeczki. Dzieci próbowały ruchem, gestem, mimiką odgrywać scenki rodzinne oraz ćwiczyły używanie zwrotów grzecznościowych w zabawach pantomimicznych. Natomiast po wysłuchania wiersza M. Niewielksej „Dla babci i dziadka” wypowiadały się na temat swoich przeżyć i doświadczeń ze wspólnego spędzania czasu z dziadkami. Dzień Babci i Dzień Dziadka to także okazja do poznania sposobów składania życzeń, dostrzegania pragnień i potrzeb innych osób, okazywania szacunku i miłości. Miłość można wyrażać na różne sposoby – także śpiewając i wykonując prace plastyczne dla bliskich! Dzieci uczyły się piosenek i wierszyk na przedstawienie, a także działały twórczo, doskonaląc sprawność rąk, podczas wyk0nywania upominków dla swoich bliskich. Następny tydzień „Misie” wraz z „Motylkami” spędziły na rozmowach o karnawałowych zabawach. . Dzieci podczas słuchania wiersza D. Gellner „Karnawał” oraz opowiadania „Bal karnawałowy” dowiedziały się, czym jest bal, poznały zwyczaj przebierania się w stroje, np. bajkowych postaci. Zapoznając się z historią Stefana, dowiedziały się, że nie wszyscy mają takie same potrzeby i nie wszyscy przeżywają takie same emocje związane z daną sytuacją. Usłyszały, jak można sobie radzić z trudnymi emocjami. Czas karnawału to radosna aktywność ruchowa i taneczna z rekwizytami – balonami i serpentyną: nie inaczej było u nas, cały tydzień przedszkolne sale wypełniała radosna muzyka, a tańcom nie było końca. „Misie” i „Motylki” działały też twórczo, wykonując ozdobne „Karnawałowe maski” oraz sensoryczny „Zimowy pejzaż”.

































































