Z życia przedszkola 06-07/2025
03.02.-14.02.2025r.
W minionym tygodniu przedmiotem zainteresowań „Misiów” i „Motylków” była przyroda ożywiona – zwierzęta egzotyczne. Temat ten dzieci i wielu dorosłych budzi skrajne emocje – zachwyt i przerażenie, fascynację i niepewność. Stopniowe oswajanie ze światem przyrody pozwala niwelować lęk i przerażenie. Poznajemy zwierzęta – wiemy, jak wyglądają, znamy ich środowisko życia, zachowania – to pozwala nam uniknąć niebezpieczeństw w kontaktach bezpośrednich. Emocje Uli i Stefana – bohaterów opowiadania „Wystawa pająków” – towarzyszące oglądaniu egzotycznych pajęczaków pokazały, że zwierzęta nie zawsze budzą zachwyt, a nawet można się ich bać. Taki strach trzeba uszanować, tak jak to zrobił tata Uli, i nie zmuszać dziecka do oglądania okazów. Dziecięcy lęk należy oswajać stopniowo, np. poprzez oglądanie obrazków, albumów, filmów. W tym tygodniu ciekawość dzieci zaspokajałyśmy, zapraszając je do wielu różnorodnych zabaw: „Co to znaczy zwierzę egzotyczne?”, „Środowisko życia zwierząt” – zabawy tematyczne, „Strach, wstręt, radość czy miłość?” – zabawa ruchowa kształtująca rozpoznawanie i nazywanie emocji, przybliżająca wygląd i nazwy wybranych zwierząt egzotycznych oraz pokazująca, jak bezpiecznie zachowywać się wobec nich. Zabawy ruchowe i naśladowcze do wierszy A. Edyk-Psut „Słoń” oraz „Zoo” J. Brzechwy oraz oglądanie ilustracji miały na celu poznanie wyglądu i środowiska życia zwierząt oraz znaczenia pojęcia „ogród zoologiczny”. Dzieci wysłuchały także „Ciekawostek na dywanie” – informacji o kangurze, rozwiązywały zagadki o zwierzętach oraz śpiewały „Słoniową piosenkę”. Doskonaliły umiejętność liczenia w zabawie matematycznej „Kolorowe nogi pająka”. Porównywały długość i wysokość, stosując określenia: długi – krótki, wysoki – niski w zabawie „Jak długa jest trąba słonia?”. Zwierzęta to dla dzieci interesujący temat prac plastycznych. Swoje emocje i przeżycia związane z kontaktem z egzotycznymi zwierzętami wyrażały w pracach: „Kolorowy pająk”, „Kolorowy słoń” oraz „Lew”. Urodziny obchodzili Patryk i Sarah. W następnym tygodniu obchodzony był Dzień Bezpiecznego Internetu, który ma celu zwrócenie uwagi na kwestie bezpiecznego dostępu dzieci do zasobów internetowych. Przedszkolaki poznały pojęcia: ,,monitor”, ,,klawiatura”, ,,myszka” oraz nazwy urządzeń cyfrowych: tablet, smartfon. Uczestniczyły w zabawie integracyjnej na podstawie zabawy,,kłębek przyjaźni”, który pozwolił lepiej zrozumieć pojęcie internetu jako sieci komputerów wykorzystywanych do komunikacji. Podczas zajęć zwrócono uwagę na zasady bezpiecznego i racjonalnego korzystania z komputera oraz zasady korzystania z sieci tzw. netykiety.Poznały dawne oraz współczesne sposoby komunikacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. ,,Motylki” i ,,Misie”przeliczały elementy przedstawione na obrazkach, przyporządkowując je do odpowiedniej cyfry oznaczonej zapisem graficznym, tj.liczbą oczek.,, Motylki” kontynuowały tematykę karnawałową, ozdabiając maski.W rodzinnym konkursie plastycznym: ,,Najciekawsza maska karnawałowa ” I miejsce zajęła Julia T., III miejsce – Anastazja Z., a wyróżnienia otrzymali: Miłosz F.i Gabriel Z. Gratulujemy!
Grupa Biedronki w ubiegłych tygodniach poznała litery: R i G znaki <,> oraz cyfrę 7. Przedszkolakom została przyblizona tematyka związana z żywiołami, grupa wykonała pracę plastyczną „Wulkan”. Biedronki „podróżowały” po różnych kontynentach świata poznając ich florę i faunę. Oglądalismy filmiki przyrodnicze, oglądaliśmy mapy Polski, Europy oraz globus. Odwiedziły nas również Panie z klubu seniora, serdecznie dziękujemy za ciekawą lekcję dobrych manier.
Urodziny obchodził Taras 😉
Miło nam poinformowac o wynkach konkursów:
Zosia zajeła III miejsce w konkursie plastycznym organizowanym przez przedszkole 38 w Sosnowcu – „Wiedzą Aniołowie, że najważniejsze jest zdrowie”.
W rodzinnym konkursie „Najciekawsza maska karnawałowa” Kornelia zajęła I miejsce, Emilka i Łucja II miejsce natomiast Zosia III miejsce,
wyróżnienia Liliana oraz MIłosz G.
































































































