19 marca 2025 Monika Wilk

Grupa Biedronki w ubiegłych tygodniach poznała litery: P i W. Została poruszona tematyka związana z kosmosem. Dzieci wykonały pracę plastyczną rakieta, ufoludek oraz chmura. Grupa doskonaliła umiejętności kodowania, przeliczania oraz czytania. Biedronki udały się na spacer w poszukiwaniu wiosny odwiedzając Paleontologiczną Ścieżkę Edukacyjną, która mieści się w Parku im. Jacka Kuronia.
Urodziny obchodziła Gaja 😉

Miło nam poinformować o wynikach konkursów:
„Aktywni Zimą” PM 28 Bianka, Artur, Agata oraz Nadia zajęli II miejsce.
W konkursie „Powiem Ci na uszko- lubię Cię moje serduszko” PM 54udział wzięły Julia, Gaja, a Dorian zajął II miejsce.
Emilia
wzięła udział w konkursie „Suknia Pani Wiosny” SP13 podczas wręczenia dyplomów uczestniczyła w dniu otwartym szkoły.

„Misie”w ostatnich tygodniach rozmawiały na temat marcowej pogody. Przysłowie „W marcu jak w garncu” zna każdy, ale jak wytłumaczyć je małym dzieciom? Poprzez udział w zabawach językowych: „Co to jest pogoda?”, „Dlaczego w marcu jest jak w garncu?” oraz podczas codziennych obserwacji pogody wyjaśniałyśmy dzieciom pojęcie „pogoda” oraz wspomniane przysłowie. Dowiedziały się, jakie są charakterystyczne zjawiska atmosferyczne dla wiosny, i uczyły się odczytywania ich symboli. Marcowa pogoda to także dobry moment na kształtowanie samodzielności dzieci poprzez uczenie odpowiedzialnego postępowania w stosunku do różnych aspektów własnego życia. Ubieranie się na cebulkę, dostosowywanie ubioru do zmiennej pogody to obszary, w których dorosły może obdarzyć dziecko zaufaniem, rozwijać jego moc sprawczą, odpowiedzialność i samodzielność. To także uczenie umiejętności negocjowania i argumentowania. Taką rozmowę musieli przeprowadzić rodzice z Ulą – bohaterką opowiadania „Pogoda w marcu”, która zachęcona ciepłymi promieniami marcowego słońca nie chciała już zakładać czapki i szalika. Takie rozmowy uczą szacunku i kultury wypowiedzi oraz wspólnego generowania pomysłów na rozwiązanie problemu. Zabawy matematyczne „Walizki z ubraniami”, „W sklepie odzieżowym” miały na celu pomóc w wyborze właściwych ubrań na daną porę roku. Dzieci klasyfikowały ubrania, dostosowując je do pogody, oraz przeliczały i określały liczebności zbioru w zabawie „Ile ubrań jest w walizce?”. Ubrania trzeba jeszcze włożyć na odpowiednie części ciała. Orientacja w schemacie własnego ciała, wiedza, z jakich części się składa, to część edukacji matematycznej. Dzieci w zabawie „Części ciała” utrwalały nazwy i wskazywały: głowę, tułów, szyję, brzuch, plecy, nogę, rękę. Wiosenne przebudzenie przyrody to okazja do rozwijania wrażliwości estetycznej poprzez poznawanie pięknych utworów poetyckich. Dzieci z uwagą słuchały wiersza A. Edyk-Psut „Deszcz” i rozmawiały na temat utworu i tego, jak chronić się przed deszczem. Wysłuchały informacji o przedwiośniu i przebiśniegu w ramach „Ciekawostek na dywanie” oraz rozwiązywały zagadki dotyczące zjawisk atmosferycznych.

Urodziny obchodził Kajtuś.

Grupa Motylki w poprzednich tygodniach poznała zagadnienia związane z kosmosem. Dzieci poznały nazwy planet i ich budowę, dowiedziały się o podróżach w kosmos oraz wiele innych ciekawostek, a także zrobiły pracę plastyczną „Planeta”.
Poznały cyfrę 7. W poszukiwaniu wiosny dzieci wybrały się na spacer w okolice przedszkola.
W konkursie „Powiem Ci na uszko-lubię Cię moje serduszko” Emilka zdobyła III miejsce. Gratulujemy!
Urodziny obchodziła Kinga.