Z życia przedszkola 14-16/2025
31.03-18.04.2025r.
Grupa Biedronki poznawała tematy związane z teatrem oraz kinem. Grupa objerzała film na temat prawidłowego zachowania się podczas oglądania filmu czy przedstawienia. Biedronki przygotowały prezenty dla rodziców „Zajączkowe ogródki”. Odbyły się zajęcia dodatkowe: „Trening uważności i relaksacji”. Grupa poruszyła również tematykę związaną z tradycjami świątecznymi. Grupa poznała Literę F, f. Nie zabrakło zabaw ruchowych na salce gimnastycznej.
Urodzini świętowali: Julia, Łucja, Dorian
Odbył sie konkurs plastyczny: „Pisanki, kraszanki, jajka malowane”:
I miejsce Amelia Barczyk, Kornelia Hasiak
II miejsce Matylda Lewinowska, Emilia Spolankiewicz
Wyróżnienia: Łucja Gubas, Taras Pasternak
Serdecznie gratulujemy!!!!
„Motylki” w minionych tygodniach poznały pracę rolnika, narzędzia ogrodnicze.
Brały udział w zabawie matematycznej: „Mali ogrodnicy”, gdzie do umownych doniczek oznaczonych zapisem graficznym z liczbą oczek i podaną cyfrą przyporządkowywały wskazaną liczbę elementów. Rozmawiały o wielkanocnych zwyczajach i symbolach z nimi związanych.
Wykonywały pracę manualną: „Kolorowe pisanki”, poprzez wypełnianie kontur jajek kolorową plasteliną i ozdabianie materiałami zdobniczymi, tj. cekinami. Malowały farbami kolorowe pisanki według własnej pomysłowości i inwencji twórczej. Uczestniczyły w różnych zabawach dydaktycznych związanych ze świąteczną tematyką, min. dopasowywały do siebie połówki jajka, dopasowywały do podanej cyfry na koszyczku odpowiednią liczebność elementów – utrwalając przy tym przeliczanie w indywidualnym zakresie.
W międzyprzedszkolnym konkursie plastycznym: „Na najpiękniejszą Marzannę”- zorganizowanym przez PM nr 20 w Sosnowcu I miejsce zajęła Amelia M.
Natomiast w przedszkolnym konkursie rodzinnym: „Pisanki, kraszanki – jajka malowane” II miejsce zajął Nikodem Sz., III miejsce zajęli: Lena Sz i Gabriel Z, wyróżnienie otrzymał Miłosz F.
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!
Kultywowanie tradycji jest ważnym zadaniem każdego przedszkola. W kwietniu chcieliśmy przybliżyć „Misiom” tradycje i zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi. Z opowiadania „Skąd się biorą jajka?” dowiedziały się, że jajka nie pochodzą ze sklepu, tylko od kur hodowanych na wsi. O kury rolnik musi dbać, karmić je, zbierać jajka w kurniku i sprzedać. My je kupujemy. Dla wielu naszych przedszkolaków to było odkrycie! Dzieci poznały także tradycję barwienia jajek w okresie Wielkanocy oraz nowe słowa: pisanka, kraszanka. Co znajduje się w środku jajka? – tę ciekawość zaspokoiły doświadczalnie. Po rozbiciu jajka mogły zobaczyć, jak wygląda jego wnętrze i z jakich warstw się składa. „Misie” poznały pojęcie „święconka” oraz tradycję święcenia potraw na Wielkanoc. Podczas zabawy „Koszyk ze święconką” układały kompozycję z gotowych elementów, wymieniając, co powinno się znaleźć w koszyczku oraz na wielkanocnym stole. Rozmowy o pochodzeniu jajka na świątecznym stole i tradycjach ludowych zainspirowały nas do przybliżenia dzieciom środowiska wiejskiego i pracy rolnika. Dzieci wysłuchały wiersza M. Barańskiej „Koń” oraz M. Witkiewicz „Krowa” – poznały zwierzęta z wiejskiej zagrody, rozwiązywały zagadki słuchowe „Odgłosy zwierząt”, a podczas zabawy „Wełna od owcy” dowiedziały się o użyteczności dla człowieka zwierząt hodowlanych. W systemie wychowania przedszkolnego ważne miejsce zajmuje wychowanie zdrowotne. Realizowany przez nas w następnym tygodniu temat „Jem zdrowo” dotyczący odżywiania jest częścią tej edukacji. w systemie wychowania przedszkolnego ważne miejsce zajmuje wychowanie zdrowotne. Realizowany przez nas temat „Jem zdrowo” dotyczący odżywiania jest częścią tej edukacji. Dzieci z ciekawością śledziły rozmowy bohaterów opowiadania „Jedzmy zdrowo!”. Rozumiały emocje Uli, która mówiła, że nie lubi szpinaku, ale podziwiały ją, gdy odważnie spróbowała nowego sosu do makaronu i powiedziała, że jej smakuje. Dowiedziały się, że owoce i warzywa są zdrowe i należy je jeść. Ale także, że mają prawo odmówić spożywania potraw budzących nieprzyjemne odczucia, np. obrzydzenie. Podczas zabawy kształtującej zdrowe nawyki żywieniowe „Czy to jest zdrowe?” usłyszały, że słodycze jedzone w nadmiarze są niezdrowe, wypowiadały się na temat ulubionych potraw, zauważyły odmienne upodobania rówieśników. W ramach systematycznej edukacji matematycznej dzieci uczyły się poprzez zabawę porównywania liczebności zbiorów: mało, dużo. Liczyły przedmioty, wskazując kolejne obiekty, próbowały doliczać i odliczać poprzez dokładanie i odejmowanie liczmanów; klasyfikowały według podanej cechy. Urodziny obchodził Antoś T. W międzyprzedszkolnym konkursie „Wiosna i jej oznaki” zorganizowanym przez PM43 Kornelia, Anastazja i Celia zdobyły wyróżnienia.























































































































































































