Z życia przedszkola 17-18/2025
21.04-02.05.2025r.
Grupa: „Motylki” z okazji Dnia Ziemi rozmawiała o zachowaniach proekologicznych wobec naszej planety. Dzieci poznały zagrożenia wynikające z zanieczyszczenia powietrza oraz dobre praktyki w zakresie dbania o jego czystość, poprzez analizę obrazków. Segregowały odpady do odpowiednio oznaczonych kolorami pojemników.
Z okazji Dnia Flagi omawiały symbole narodowe tj. flagę, godło, hymn Polski.
Malowały flagę Polski farbami plakatowymi oraz kolorowały godło państwowe.
Uczestniczyły w zabawie z kodowaniem: „Wzorki na fartuszkach”- rozwijającą sekwencyjną pamięć wzrokową oraz utrwalającą kształty figur geometrycznych.
Miło nam poinformować, iż w konkursie : „Świętujące Zające”- III miejsce zajął Nikodem K.
Konkurs został zorganizowany przez przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci – Oddział Miejski w Sosnowcu.
Za udział w konkursie: „Maska karnawałowa”- III miejsce zajęła Kinga K. – zorganizowanym przez Przedszkole Miejskie nr 38 w Sosnowcu.
Za udział w konkursie plastycznym: „Kartka Wielkanocna” – Róża B. otrzymała dyplom z Przedszkola Zjednoczenia Sióstr Św. Katarzyny w Częstochowie. Wszystkim uczestnikom konkursów serdecznie dziękujemy i gratulujemy wspaniałych nagród !
Urodziny obchodził Dawid.
Grupa Biedronki poznała symbole narodowe, posłuchała legend związanych z Polską. Grupa wykonała pracę plastyczną pt.: „Godło Polski – Orzeł biały”. Dzieci uczestniczyły w zajęcia dodatkowych: „Trening uważności i relaksacji”.
Julia zajęła II miejsce w konkursie „Najpiękniejszy stroik” zorganizowanym przez Przedszkole Miejskie nr 15 w Sosnowcu.
Łucja oraz Agata zajęły III miejsce w Konkursie „Zwiastuny wiosny” zorganizowanym przez Przedszkole Miejskie nr 43
Małe dzieci interesują się tym, co tu i teraz, tym, co jest najbliżej nich. Ale to „tu i teraz” jest częścią środowiska, częścią przyrody, cząstką naszej planety. Wszyscy chcemy zaoferować dzieciom przestrzeń do życia i nauki, aby mogły w pozytywny sposób poznawać przyrodę za pomocą zmysłów. Środowiska przyrodniczego należy doświadczać, natomiast przyjazne dla niego nawyki, zachowania powinno się wykształcić jako postawę oczywistą. małe dzieci interesują się tym, co tu i teraz, tym, co jest najbliżej nich. Ale to „tu i teraz” jest częścią środowiska, częścią przyrody, cząstką naszej planety. Wszyscy chcemy zaoferować dzieciom przestrzeń do życia i nauki, aby mogły w pozytywny sposób poznawać przyrodę za pomocą zmysłów. Środowiska przyrodniczego należy doświadczać, natomiast przyjazne dla niego nawyki, zachowania powinno się wykształcić jako postawę oczywistą. Proste nawyki można kształtować u dzieci już od najmłodszych lat. Dlatego w grupie „Misie” cały tydzień poświęciliśmy na temat: odpowiedzialni za planetę. Ula – bohaterka opowiadania „Dbamy o Ziemię”, którego dzieci wysłuchały podczas poniedziałkowych zajęć – miała problem, do którego kosza wyrzucić papiery po wycinaniu ubranek dla kucyków. Tata wyjaśnił jej zasady segregacji domowych odpadków i przy okazji porozmawiali o innych sposobach dbania o planetę. Dzieci równie mocno jak Ula były zaciekawione tym, jak można w codziennych sytuacjach pomagać przyrodzie. W trakcie zajęć poznały znaczenie słowa „planeta”, dowiedziały się o konieczności wyrzucania i segregowania śmieci, oszczędzania wody i prądu elektrycznego. Jednym słowem – uczyły się odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze. Tak rozpoczęty tydzień bogaty był w zabawy i zajęcia utrwalające nawyki ekologiczne. Dzieci uczyły się poprzez zabawy ruchowe związane z tematem: „Śmieci do kosza” – zabawa rzutna „Radosna planeta” – zabawa orientacyjno-porządkowa, i in. zabawy tematyczne, matematyczne, logopedyczne, takie jak: „Planeta jak dom”, „Nasza czysta planeta”, „Pojemniki do segregowania śmieci”, „Czysta, szczęśliwa Ziemia”, „Trzy kosze”, oraz śpiewanie nowej piosenki „Eko-pingwinek” miały na celu utrwalenie kolorów pojemników do segregowania odpadów. Nasz spacer po najbliższej okolicy także miał na celu oglądanie altan do segregacji odpadów. Dzieci wykonały pracę plastyczną „Nasza planeta”. Najbliższym dzieciom obszarem, w którym mogą wykazać się znajomością nawyków ekologicznych, jest oszczędzanie wody. Codziennie się myją, kilka razy dziennie myją ręce i korzystają z toalety, muszą więc mieć wiedzę, jak postępować, aby zużywać jak najmniej wody. Wysłuchały wiersza A. Frączek na ten temat „Kapu, kapu, kap”, oglądały ilustracje. W tym tygodniu oprócz ekologii pojawiły się zajęcia związane z przyrodą najbliższego otoczenia „Drzewo i jego potęga”. W zabawie tematycznej „Drzewa to nasz oddech” wzbogacałyśmy wiedzę na temat drzew i ich roli w oczyszczaniu powietrza. Dzieci także działały twórczo! Dowiedziały się, że zużyte przedmioty można wykorzystać w twórczy sposób. Wykonały pracę „Wesołe skarpetki”, eksperymentując, używając różnych materiałów plastycznych, m.in. zużytych skarpetek.
Książka zaspokaja i rozbudza ciekawość otaczającym światem. Czytanie książek to najskuteczniejszy i zarazem najtańszy sposób budowania zasobów wewnętrznych dziecka. W następnym tygodniu zgłębianie tajemnic książki zaczęliśmy opowiadaniem „Ulubione książki”, w którym Stefan zamęcza mamę wieczornym czytaniem kolejny raz tego samego i wciąga w rozmowę o jej ulubionych książkach z dzieciństwa. Ten temat był dzieciom bliski. Po wysłuchania opowiadania i podczas wielu innych zabaw chętnie mówiły o swoich ulubionych książkach. Poznały słownictwo związane z tą tematyką oraz zawód pisarza i ilustratora. Oglądały wiele książek, zwracając uwagę na ich elementy – okładkę, tekst i ilustracje. Podczas zabawy grafomotorycznej „Ilustratorzy i pisarze” dzieci wykonywały swoją książkę – wcielały się w rolę pisarza i ilustratora, ozdabiały pracę plastyczną, usprawniały motorykę małą poprzez rysowanie. Tydzień zakończyłyśmy zabawami relaksacyjnymi i rytmicznymi do utworu muzyki klasycznej „Delicious Decision” R. Trouilleta. Dzieci aktywnie uczestniczyły w zabawach w formie opowieści ilustrowanej muzyką i grały na prostych instrumentach.
Urodziny obchodził Daniel. Franciszek zajął II miejsce w wojewódzkim konkursie plastycznym „Herb mojego miasta” organizowanym prze Przedszkole nr 34 w Katowicach. Stefcia wzięła udział w Ogólnopolskim konkursie plastycznym „Świąteczne czary-mary, czyli wielkanocna ozdoba – V edycja” organizowanym przez Przedszkole Miejskie nr 23 w Łodzi.











































































































