30 września 2024 Magdalena Prusaczyk

,, Motylki”poznały zasady ruchu drogowego, klasyfikowały pojazdy na wodne, lądowe i powietrzne.Utrwalały kształty figur geometrycznych. Wykonywały pracę manualną: ,,Sygnalizator świetlny”. Rozpoznawały i nazywały zmysły (wzroku, słuchu, dotyku, węchu) określając ich pełnione funkcje.Uczestniczyły w zabawach na orientację w schemacie ciała, nazywając i wskazując poszczególne jego części. Czytały globalnie wyrazy związane z poszczególnymi częściami ciała.Urodziny obchodził Miłosz.


Biedronki poznały literę T oraz cyfrę 1. Dzieci przygotowały „Jesienną sałatkę”. Przedszkolaki w ramach innowacji „Poznaj tajemnicę swoich rąk” wykonały z ciastoliny warzywa i owoce oraz zwierzątka z darów jesiennych. Biedronki również  poznały Plastusia w ramach projektu edukacyjnego: „Plastuś wesoły zaqprowadzi nas do szkoły”. Nie zabrakło zabaw ruchowych na salce gimnastycznej.
Urodziny obchodziła Emilka i Agatka.

W grupie „Misie”  rozmawiałyśmy z dziećmi o ich pasjach, ulubionych zabawach i zabawkach. O tym, że drugi człowiek może mieć takie same lub zupełnie inne zainteresowania. Dzieci rozwijały także podstawowe umiejętności matematyczne – klasyfikowanie i przeliczanie elementów zbioru w trakcie zabaw „Pudełeczka na kółeczkach”, „Liczymy kasztany”. „Misie” wzięły też udział w zajęciach na temat higieny rąk – wykonały eksperyment dotyczący właściwości fizycznych mydła oraz ułożyły historyjkę obrazkową. Następny tydzień rozpoczął się powitaniem Pani Jesieni. Dzieci poznawały dary natury wielozmysłowo – dotykając, wąchając, smakując.  Zachwyt nad przyrodą rozbudzałyśmy także poprzez słuchanie utworów literackich oraz tworzenie nowych prac plastycznych. Jesień to także muzyka – szum wiatru, deszczu, stuk spadających kasztanów… Dzieci uczestniczyły w zabawach muzyczno-rytmicznych. Brały udział w codziennym porannym pląsie „Jesień w naszej okolicy”, wysłuchały utworu muzyki klasycznej „Jesień” z cyklu „Cztery pory roku” A. Vivaldiego. W ten sposób kształtowały wrażliwość estetyczną, wyrażały swoje przeżycia i nastroje związane z tą porą roku.  Nie zabrakło też czasu na zabawy ruchowe w ramach projektu edukacyjnego „Zdrowo i Sportowo”.